změnit jazyk cz změnit jazyk sk

REKLAMACE A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 POSTUP PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY a REKLAMACI

V e-shopu MeTermo.cz je prodloužena doba vrácení na dvacet dnů (místo státem stanovených čtrnácti dnů). 

 

V případě, že jste spotřebitel, zakoupené zboží můžete vrátit bez udání důvodu, a to do dvaceti kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na naší adrese.

V případě, že nejste spotřebitel, zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť obchodní zákoník tuto možnost neuvádí.

 

Vrácení zboží

  • Zboží můžete vrátit a reklamovat na naší adrese.
  • Své právo na odstoupení od smlouvy a reklamaci můžete uplatnit také písemně, a to zasláním zboží na adresu: METERMO, Libor Macek, Kelč 482, 756 43 Kelč.
  • Při odstoupení od smlouvy prosíme o pečlivé zabalení zboží, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
  • Prosíme, uveďte zboží do původního stavu, pokud uplatňujete nárok na odstoupení od smlouvy. Předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.
  • Peníze za zboží vám zašleme na váš bankovní účet (pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak) nejpozději do patnácti dnů od doručení zboží na naši adresu. Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
  • Přiložte ke zboží: Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy (níže ke stažení). 

 

Na co si dát pozor při odstoupení od smlouvy?

Obal 

Obal není předmětem koupě. I přesto má MeTermo.cz právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží do původního stavu. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.

Zboží si můžete vyzkoušet

  • Nemělo by dojít k jeho opotřebení. Je třeba myslet na náklady, které budeme mít s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě při zjevném poškození, obnošení, ustříhnutí visaček apod.
  • Účtováním těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.).

Dodržení dvacetidenní lhůty

  • Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy nám je doručeno odstoupení od smlouvy. Doručením se rozumí informace, že chcete od smlouvy odstoupit, případně samotné doručení odstoupení i se zbožím.
  • Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá dvacet kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro vrácení zboží se počítá od soboty včetně).
  • Odstoupení od smlouvy musí být doručeno ve lhůtě. Nestačí tedy jeho zaslání v poslední den lhůty. Odstoupení od smlouvy můžete zaslat elektronicky na reklamace@metermo.cz.
  • V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.

 

Lhůta pro vyřízení reklamace

  • Jestliže jste spotřebitel, reklamace bude vyřízena ve 30 denní lhůtě.
  • Jestliže s námi obchodujete na základě obchodního zákoníku, neexistuje zde zákonné určení lhůty, avšak i v tomto případě se snažíme vyřídit reklamaci v co nejkratší době.

 

Jaké dokumenty přiložit?

  • K reklamovanému zboží a odstoupení od smlouvy je vhodné vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás.
  • Nejlepší možností je zaslaní vyplněného Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy (níže ke stažení) a nákupního dokladu, který jste obdrželi na svoji e-mailovou adresu (stačí jeho kopie).

 

Shrnutí

  • Od kupní smlouvy je možné odstoupit do dvaceti kalendářních dnů.
  • Lhůta dvaceti dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží.
  • Odstoupení od kupní smlouvy musí být dodavateli doručeno nejpozději v poslední den dvacetidenní lhůty. Nestačí jej v tento den pouze odeslat.
  • Rozbalením ani vyzkoušením správné velikosti zboží, nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.
  • Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak máme právo na úhradu nákladů spojených s novým zabalením zboží..
  • Zákazník obdrží zpět své peníze, či výrobek nejpozději do dvaceti kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.

 

 

 

 

Soubory ke stažení
0-metermo-reklamace.docx32 kB

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.   Další informace